Handelsbetingelser
Retur
Ved retur er det kundens ansvar at pakke varen forsvarligt ind. Hvis varen modtages retur i defekt stand gives der ikke penge retur.
Kunden betaler for returfragt, og returpakker skal sendes til nedenstående adresse og ikke til pakkeshop. Husk at inkludere ordrenummer i din pakke.
Har du fortrudt et køb? I så fald kan du sende din ordre retur inkl. ordrenummer til os. Husk at pakke det forsvarligt ind, så den er intakt når den når frem til os. Vi modtager ikke ødelagte returprodukter.
Når du sende retur, skal du sende med omdeling til vores showroom:
Soulful ApS
Sædding Ringvej 2
6710 Esbjerg V
Danmark
Vær opmærksom på at DAO ikke leverer til erhvervsadresser. Sendes den med omdeling til erhverv vil den blive leveret til pakkeshop. Det er dit ansvar at pakken bliver leveret korrekt, og vi afhenter ikke pakker ved pakkeshops.
OBS! Når vi modtager pakken retur kan der gå op til 7 dage før den bliver behandlet. Er du i tvivl, så er du velkommen til at skrive en mail på support@soulful.dk.
Digitale produkter
Der er ikke fortrydelses- eller returret på digitale produkter, herunder kurser, guides, workbooks og lign. eftersom dit produkt leveres til dig øjeblikkeligt efter dit køb. Når et digital produkt er købt vil pengene blive trukket fra din konto i løbet af 1-3 dage.
Du vil have adgang til dine digitale produkter fra det øjeblik du har lagt ordren, hvor du vil modtage link til dit produkt.
Du har adgang til dine købte kurser på kursusportalen i 1 år fra købsdatoen.
Betaling
Soulful modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Herudover med Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, med mindre andet aftales pr. skriftlig aftale.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Der vil ikke blive pålagt yderligere gebyrer. Gebyret du ser i din bekræftelsesmail er momsen - den indgår i din pris, og bliver altså ikke trukket ved siden af.
Soulful bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Normalt kan jeg få din pakke afsted indenfor 2-5 arbejdsdage, men der kan i perioder forekomme længere leveringstid på op til 7 dage.
Har du bestilt en pakke hvor der desværre har været en fejl i lagerstyringen, og et af dine produkter ikke er på lager giver vi dig besked på mail.
Vi sender altid indenrigs GLS, hvor du kan vælge hjemmelevering eller levering til en pakkeshop. Har du spørgsmål eller ønsker til levering, så kontakt os på support@soulful.dk.
En pakkeshop kan i travle perioder være fyldt, hvilket kan betyde, at din pakke bliver leveret til anden pakkeshop. Her fralægger vi os ansvaret, og håber på din forståelse.
Reklamation
Ved ødelagte produkter, eller produkter som har fejl eller mangler skal du kontakte os på support@soulful.dk - så finder vi ud af det i fællesskab.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet, som fx en tabt krystal. Mister du din krystal fra dit smykke kan vi desværre kun betegne det som reklamation såfremt du stadig har selve krystallen.
Soulful vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres kontakte os på support@soulful.dk, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Vær opmærksom på, at dette ikke gælder ved køb via vores storysalg-instagram såfremt det har fremgået af storyen, at der ikke er returret (fx ved særlige storysalg på indkøbsture).
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på support@soulful.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten gælder ikke på digitale produkter.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Fejl i lagerstyring
Ved store shop updates eller store drops kan vores system af og til have svært ved at følge med. Det kan desværre resultere i dobbeltsalg. I dette tilfælde vil vi lade varen gå til den første som har gennemført betaling og lade dig vide via mail såfremt produktet desværre er udsolgt. Vi vil for langt det meste kunne give dig et alternativ, men alle krystaller er unikke, og derfor vil det ikke være muligt at finde én præcis magen til. Vi er super ærgerlige over at det sker, og håber på din forståelse over at det ikke er med vores gode vilje.